BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 28, 2011

mujur la chek oiii

hhuhuh
ari ni datang sekolah dengan bawak bahan bantu mengajar,,wah kiri kanan...ermm pastu photostat sana sini...pastu ari ni kene relief kelas tahun 5B. ni first time la aku masuk kelas B..B ni bukan bermakna budak bodoh tak tahu apa2..salah bagi pemahaman macam tu...kelas B ni kadang2 satu nama sahaja...bukannya kelas budak hujung atau tak pandai...lagi pun ramai beranggapan budak kelas B ni hujung..tapi kita sebagai guru takleh la meletakkan mentaliti sebegitu, sebabnya sedikit sebanyak ia akan mempengaruhi pemikiran kita..macam mee goereng...kita cakap mee goreng tu masin ..padahal sebenarnya ia tak masin pun...tapi disebabkan mentaliti kita dah set otak kita tu bahawa mee goreng tu masin... padahal mee tu tak masin pown...

so tu sebabnya kita kene think positif..setiap murid atau manusia ni ader kelebihan dan kekurangan...mungkin budak tu pandai, kelas A...tahu membaca,,,tapi bab nak mendengar kata guru ni tak seberapa, pastu bab menolong, idea, living skill ni kurang...
tapi bagi murid yang kurang pandai...aspek tu pulaks bagus..hormat guru, aktiviti buat dengan semangat...

so ader macam2 kekurangan dan kelebihan..

asihh dah panjang lebor ni..dah beralih topik..ngeh ngeh ngehh..so nak dijadikan cerita,,,aku kene relief kelas 5B untuk subjek sains..uwa...masuk kelas..BUDAK HILANG.tiasa orang dalam kelas tu!! pastu nak dijadikan cerita, lecterer datang..uwa...dia observe saya la...uwa.. tu pun separuh pengajaran sahaja..dia ader hal...mujul la aku ada buat rph, abm tu pelbagai..klo tak tahu la..huhuh..alhamdulillah...bak kata aku..kita mengajar biar ikhlas..jangan kedekut2 nak keluarkan duit beli kertas ker apa ker..

nanti kita rugi banyak benda...betul tak? kalo tak betul pun..aku nak cakap betul gaks..sebab ini BLOG AKU!!!ngeh ngeh ngeh...so aku pun tak tahu la markah aku dapat kali ni berapa..tak mau la teruk2 teruk..nak dapat A+..boleh ker r..sebelum ni aku dapat A jer..jadi kalo boleh mahu ader improvement..nak A+..mungkin kah?????

p/s> doakan aku semoga tahun ni lebih baik dari sebelumnya..amin...

0 comments: