BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 3, 2013

sesuatu yang terdetik

Apa yang terdetik pada hari ini....
Lapar....menu apa nak masak...hari2 ikan bakar..ikan rebus..tu ja yang selamat utk makan bagi prg berpantang ,acam aku...

Susahkan.....klo mcm orang lain ada  mak...boleh tanya..apa yang boleh makan..klo saakit macamni..nak buat apa..

At least ada org yang boleh kita rujuk.....
Tapi aku hanya rujuk pada internet...mak meertua klo ada lat kg....klo lat sini...sowang2 hanya rujuk pada kawan2 ya g sudi....

Ada juga kawan2 yang tak sudi...tak hirau pasal kita...dia boleh cakap...makan aja....
Tak apa la....,ungkin dia tak pernah berpantang gugur....dia hanya tau berpantang klo dah dapat baby....

Kadang kala terdetik hati ini...kenapa mak tinggal kan aku....
Hati kecil sering berkata begitu...
Tapi kalau ia berterusan aku ini umpama salahkan takdir...salahkan tuhan
Itu sudah jauh terpesong dari segi akidah dan agama

Biarlah..mungkin ada hikmah....Allah aturkan ....
N kasihan mak...tak tertahan rasa sakit selama 3 tahun tu.....

Hati ini sunyi...sunyi utk bersembang mcm anak dan mak....kadang kala...tak siapa tahu...hati kecil ini ,menangis...rindu....mcm anak kecil ingin perhatian....
Luaran kita nampak ketawa....

Kehilangan anak pun buatkan aku rasa sayu dan sedih...ditambah dengan orang yang tak memahami diri ini...

Mungkin betul,,org yang mempunyai pengalaman seperti ini akan berasa sensitif...dan aku merasai nya..melihat org bahagia ada anak..dan orang mengandung membuatkan aku sensitif...melihat dan meneliti perutnya......
Sayukan...
Hope ada rezeki lepas ni....
Dan me,buatkan hati aku terdetik...siapa akan jaga aku pantang..sekarang pun keseorangan ....tak apa la...orng lain mungkin ada yang lafi susah dari aku....aku hanya diuji sedikit..tapi kerinduan tu takkan luntur walaupun dah 4 tahun....

0 comments: