BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, March 1, 2011

geram betul...

ari ni aku geram dengan guru pembimbing aku tuu...merangkap guru penolong kanan hal ehwal murid..mang tak patut aku ngumpat dia kat sini
tapi aku dah geram sangat ri ni...dah la aku penat. letih. lesu dan sekutu dengannya...
al kisah dia macam ni...
ari ni memang ader ceramah integrasi dan guru-guru wajib tengok serta murid2 sekali.lepas tu aku tanya la dengan seorang cikgu...
" cikgu ceramah integrasi tu bila?"
so cikgu ni jawab :" time kokurikulum"
so aku ingat kan kokurikulum ni lepas kul 12.50 sebb aku ader kelas terakhir dengan murid tahun 6 iaitu pada pukul 11.50-12.50...
sebelum ni aku dah tanya dah kat budak2 tu..."ader terlibat kan dengan ceramah integrasi" pastu budak2 cakap tak tahu dan ada yang cakap takder..so aku pun ingat mereka ni ader ceramah integrasi time kelas tambahan...sebab aku ingat kelas tambahan untuk darjah 6 dan yang lain semua terlibat dengan kokurikulum.

pastu dah last aku ngajar.tetiba cikgu bmbing tu datang..aikss nak datang observe aku ker? pastu dah abis kelas dia leh cakap...

cikgu b : cikgu kenapa tak pegi bawak budak2 ni pergi ceramah integrasi. cikgu tahu
tak kene pergi ceramah tu. dah siap ada pekeliling kan benda ni.
aku : ya saya tahu, tadi ader cikgu *****bagi tahu saya waktu time
kokurikulum..jadi skunk ni kan kelas..lepas tu baru kokurikulum kan.
cikgu B : ya memang la lepas kurikulum..murid-murid kene pergi sana.takkan cikgu tak
tahu bila.kan semlam dah tanda tangan.
aku : ya dah tanda tangan..(belum sempat aku nak jawab lagi terus dia potong )
cikgu B : kalau sesapa tanya, saya tak tahu.kamu jawab sendiri!
aku : okeys!

meluat pun ada. dengan dia ni. kalau ko ni betul2 la cikgu pembimbing.cikgu hem. dah tau ko tak nampak aku ngan budak2 kelas dalam makmal komputer dengar ceramah tu. ko pegi la kelas aku.panggil. ini tak//bila dah habis baru kau nak cari aku ngan budak kelas aku..lepas tu...ko ingat aku tahu ker kelas kokurikulum tu bila...dalam pemahaman aku ni.kokurikulum tu start lepas aku abis ngajar la .12.50. dah kelas aku tamat pada waktu tu...lain la kalau jadual aku tu habis 12.20..ya la aku tahu 12.20- 1.20 tu kokurikulum....

dah ka bagi aku keas tahun 6 yang habis kelas 11.50-12.50...compum2 aku ingat 12.50-1.20 tu kokurikulum...tapi bagi tahun 6 kokurikulum tu diagnti degan kelas tambahan. susah la dia ni..malas aku nak layan

dah la obserbve aku, lepas tu komen-komen tu aku boleh la terima..kalo aku tanya macam mana cikgu..kiranya kita yang baru ni nak tanya la pendapat macam mana nak selesaikan...dia leh jawab, awak cari la sendiri, saya adahal..padahal nak pegi makan.
pastu takleh blah..keje yang dia perlu buat iaitu plan J..aku kene buat...dah la rph kau 3 minggu tak siap..bila kita orang..saja aja..eee geram..makan elaun buta aja observe kita orang.bukn kau tolong pun..cikgu hanita tu yang bagi panduan kat kami...aishhh

0 comments: