BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 17, 2011

sampin oo sampin

sampin o sampin di mana engkau sampin..di sebabkan aku dah beli sampin, jadi mau share ngan semua ilmu yang aku buat kaum-kaum aku,maklumlah budak baru tahu..rupanya sampin ni ader 3 jeenis..
yang india, yang tenun tangan dan tenun mesin.

yang tenun tangan ni, biasany di tenun oleh orang..bukan sesiapa k..klo mesin ni al mklumlah mesin la jawabnya,, lepas tu..klo kita nak tahu..tengok yang kain belah dalam dia.klo tenun tangan ni,,dalam dia agak kemas berbanding dengan mesin.sebabnya mesin takleh nak catch up benang tu mcam buatan manusia..so sampin tenun mesin di dalam kain sampin tu agak tk kemas sikit..benang dia tu tak dapat di tenun dengan baik..

yang mesin skunk boleh dapat dalam harga RM100-80 dan kebawah..
klo yang tenun tangan ni, ikut bunga, design dan benang..bagi yang pattern lama, design lama boleh dapat dalam RM 100-200..dan kalau yang baru boleh mececAH sampai RM PULuH-PulUh RIBU!!!!..betul tak tipu...ader yang aku tengok sampai RM20,000.00..mak aih...sampin aja..baik aku beli emas..ngeh ngeh ngeh..tapi yang kain sampin beribu-ribu ni selalunya hanya boleh di pakai 1 baju atau dua baju aja..
tapi satu baju aja la..contoh baju warna merah di pakai sampin dengan warna merah jugak..tapi sampin hanya untuk satu baju tu sahaja..dan bunga nya pula lain dari yang biasa..kiranya ader 1 sahaja ditenun sebegitu.

so yang biasa2 ni aku beli atas pasar sampin tu harga RM400.00 aku dengar dah terkejut..tapi rata-rata di kedai tu jual macam tu..ader juga yang RM600.00..and then aku try menjejak kasih sampin tu di tempat yang lebih kurang dan agak famous gak la..apa lagi wakaf che yeh la..ngeh ngeh ngeh..kat situ, ader jual sampin..aku tawar dan tawar dapat la dalam RM130.00 padahal sampin di situ sama aja atas kedai..ccuma yang membezakannya mahal ngan tak mahal ni kes sewa tapak dan kedai..

wah dah dapat satu, aku pilih yang jenis pattern baru, bunga timbul, sebab selalunya benang yang timbul, bunga tak timbul. dan pattern skunk ni, orang yang tenun tu guna jenis benang yang banyak warna...so di sebabkan nak yang leh pakai banyak baju, aku amik tanah hitam, benang biru perak..susah la..klo tangkap gambar nampak macam silver.klo tak tangkap gambar jelas biru silver dia..

ader banyak warna, merah, ungu, tanah hitam warna emas,
tapi emas dia tu kelam..aku tak amik..setelah dipersetujui aku telah pun beli..ngeh ngeh..dah dapat satu...

nnti saya pos kat kamu erk..dah dapat..nanti tengok la..saya tak tahu kamu suka ke tak..ngeh ngeh ngehh

0 comments: